Tygrys czy orka – które zwierzę zostanie uwolnione?

Screenshot 2021-06-25 09.41.24

Klient: Profesjonalne podejście do kwestii wizerunkowych pozwala markom wyróżniać się na rynku farmaceutycznym. Zindywidualizowany i chwytliwy key visual to kluczowy element pozycjonujący markę w branży. Ma za zadanie nie tylko przyciągać uwagę potencjalnych klientów, ale – będąc nośnikiem treści - budować system znaczeń i skojarzeń, a za tym i zaufanie do producenta. Nasze kolejne zadanie dotyczyło kreacji nowej szaty graficznej produktu. Otrzymaliśmy zlecenie od dobrze znanej firmy farmaceutycznej, która w swoim portfolio posiada szeroką linię preparatów okulistycznych. Mieliśmy opracować key visual wraz z hasłem dla steroidowych kropli przeciwzapalnych do oczu. Klient oczekiwał od reklamy wydobycia siły działania preparatu. Co więcej, chodziło o stworzenie kontrastu dla reklamy drugiego leku o łagodnym działaniu (tutaj motywem przewodnim była jaszczurka biegnąca po tafli wody), a promocja dwóch produktów miała odbywać się równolegle. Wyzwanie było poważne, ponieważ dowiedzieliśmy się, że konkurencyjna agencja zaproponowała naszemu klientowi motyw przewodni w postaci orki. Jako miłośnicy filmów przyrodniczych od razu zauważyliśmy, że ten wybór jest niefortunny. Wiadomo, że orki często bywają agresywne bez powodu, a ich głównym pożywieniem są sympatyczne foki. Nie mogliśmy pozwolić, żeby orka wygrała! Wiedzieliśmy, że musimy zaproponować zupełnie inne rozwiązanie.

Screenshot 2021-06-25 09.41.35

Działania: Po kilku spotkaniach z klientem i omówieniem szczegółów, przedstawiliśmy 5 propozycji. Wszystkie projekty trafiały w sedno i spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem, ale to właśnie wizualizacja z tygrysem biegnącym w wodzie urzekła naszego zleceniodawcę. Proponując tygrysa, chcieliśmy podkreślić siłę, szybkość i skuteczność leku. Wykorzystaliśmy też kolor czerwony dla spotęgowania energii obrazu. Z drugiej strony, zachowaliśmy motyw wody, nawiązujący do postaci leku. Poza tym wiedzieliśmy, że całość musi dobrze korespondować z reklamą drugiego preparatu. Zrobiliśmy kilka zestawień obu key visuali: woda oraz czarne akcenty to elementy wspólne, które miały ułatwić odbiorcom identyfikację obu produktów z jedną marką. W końcu należało sformułować hasło - krótkie i celne, oddające moc i zwinność dzikiego kota. Hasło Działaj z pewną mocą – idealnie uzupełniło przekaz wizualny. Stworzyliśmy też pasującą do całości ikonę, którą można wykorzystywać w różnych formach reklamy, a która zachowuje spójność ze znakiem „jaszczurzej” linii leku. Dzięki naszej znajomości zwierzęcych charakterów i zwyczajów, a także za sprawą świetnej współpracy z klientem, który przedstawił jasne wytyczne, udało mam się wypracować finalny key visual. Trafiliśmy idealnie. Tygrys górą!

Screenshot 2021-06-25 09.41.46

Efekt: Klient otrzymał wyjątkowy key visual, który stał się rozpoznawalny wśród lekarzy. Tygrys i wszystkie pozytywne cechy, z którymi go utożsamiamy, stały się symbolem produktu i stałym elementem komunikacji z odbiorcą. Dziki kot zapewnił klientowi rozpoznawalność. Visual z tygrysem rzuca się w oczy i zapada w pamięć. Dobrze dobrany motyw przewodni oraz dodatkowe elementy graficzne stworzyły wraz z celnym hasłem spójną całość. Dobry projekt zdecydowanie poprawia skuteczność pracy przedstawicieli medycznych. Natomiast charakterystyczna ikona zwierzaka pozwala z łatwością stosować tygrysi motyw na różnych nośnikach reklamowych. W oparciu o nowy key visual stworzyliśmy dla klienta naklejki, bloczki, zakładki do książek, podkładki na biurko, pudełka na rękawiczki i chusteczki, mailingi oraz reklamy prasowe.

Szukasz firmy, który pomoże Ci stworzyć wyjątkowy key visual dla Twojego leku? Oczekujesz kompleksowej obsługi – napisz do nas.

 

naklejka dexafree-18tygrysposter-mockup-image-2007poster_mockup_preview